Английский язык - Поурочные разработки 7 класс
Олимпийские чемпионы - SPORT IS FUN
Цели урока:
1. Активизация и введение нового материала по теме «Олимпийские чемпионы».
2. Совершенствование навыков диалогической речи.
3. Тренировка навыков чтения и аудирования.
Оборудование: портреты по теме «Олимпийские чемпионы».
Ход урока
I. Организационный момент
— Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
Say “Hello!”
And clap your hands!
Don’t say “No!”
And, please, say “Yes!”
— How are you, children?
— Today we shall have a talk about Russian Olympic champions.
II. Фонетическая разминка
— And now it’s time to practise some English words. We shall remember the English words. Open your textbooks, page 116, exercise 70. Listen to the words and read them aloud. Work in pairs and read the words to each other.
Учитель организует выполнение упр. 70, стр. 116 из учебника. Ученики произносят слова хором и индивидуально, читают их в парах и по одному. Учитель обращает внимание учащихся на правила чтения определенных букв и буквосочетаний, приведенных в данном упражнении.
III. Речевая разминка
Игра «Интервью»
К доске выходят 3 ученика: 2 ученика отвечают на вопросы, а третий ученик заносит их ответы в таблицу. После того как таблица будет заполнена, учитель может задать по ней вопросы остальным детям.
Примерные вопросы:
1. What is Helen’s favourite type of sports?
2. Does Mary like boxing?
3. What type of sports does Mary like to watch?
4. Helen’s favourite type of sports is Jjudo, isn’t it?
5. Does Helen like to play hockey?
6. Where does Mary usually swim?
7. Who dislikes boxing?
Таблица на доске:
Name |
Sport you like to do |
Sport you dislike |
Sport you like to watch |
Sportsman you like |
Place you go in for sports |
Helen |
table tennis |
judo |
hockey |
Pavel Bure |
gym |
Mary |
swimming |
boxing |
skiing |
Galina Kulakova |
swimming pool |
IV. Активизация и введение нового материала по теме «Олимпийские чемпионы»
— Will you look at the pictures of exercise 69, page 116. What sports have these people become champions? What do you know about them? Who will tell us about Lyubov Egorova?
Учитель привлекает внимание учащихся к картинкам из упр. 69, стр. 116 из учебника. Ученикам предлагается назвать виды спорта олимпийских чемпионов, изображенных на фотографиях, и рассказать о них. На данном этапе урока на доске вывешиваются портреты и других россиян, которые имеют олимпийские награды. После выполнения упр. 69, стр. 116 ученики рассказывают известные им факты по теме «Олимпийские чемпионы», используя портреты на доске.
V. Физкультминутка
Учитель предлагает детям вспомнить песенку, разученную на предыдущем уроке, и предлагает ее исполнить. На данном уроке ученики выполняют движения не только руками, но и ногами. Соответственно в песенке заменяются слова: right hand на right leg, left hand на left leg.
Put your right hand in,
Put your right hand out.
In, out, in, out,
And turn around.
Do the hoockey-poockey and turn around.
That's what it all about.
Put your left hand in,
Put your left hand out.
In, out, in, out,
And turn around.
Do the hoockey-poockey and turn around.
That's what it all about.
VI. Тренировка навыков чтения и аудирования на материале диалогов
— It’s time to listen to the dialogues about sports. Listen to the dialogue carefully and answer the questions. Open your textbooks, page 116, exercise 71. Read the dialogue after the speaker. Will you read the dialogue in pairs? Who wants to read the first (second, third) dialogue?
Учитель организует прослушивание диалогов из упр. 71, стр. 116 из учебника. Учебники учащихся должны быть закрыты. Перед прослушиванием каждого из трех диалогов ученикам задается вопрос, на который они должны ответить. После работы с аудиозаписью ученики читают диалог за диктором хором, а затем в парах.
Примерные вопросы для диалогов во время аудирования:
The first dialogue: Why are the children going to the stadium?
The second dialogue: Is Henry good at his favourite sport?
The third dialogue: Will the children go to the school sports ground?
VII. Совершенствование навыков диалогической речи
— It’s your turn to work in pairs and make up the dialogues. You will use the questions from exercise 72, page 117. The word combinations from the box will help you share your ideas.
Ученики делятся на пары для выполнения упр. 72, стр. 116. Перед составлением диалога в парах учитель предлагает детям всем вместе обсудить словосочетания из рамочки. В конце урока ученики по парам вызываются к доске для разыгрывания диалогов.
Примерный диалог:
— Why do people like to compete?
— People like to compete because they want to try their chance and be the first. People want to prove their friends and relatives that they are strong and independent.
— Does the love for competition depend on personal characteristics?
— I am sure that the love for competition depends on personal characteristics. Sometimes a person who likes to compete follows his/her family traditions or tries to make a good career.
— What are the main traits of character of a good sportsman?
— A good sportsman should be strong, independent and hardworking. If you respect other people, you will have good friends among the sportsmen.
— Should everyone try to become a good sportsman?
— I don’t think that everyone should become a good sportsman but people must take care of their health and keep fit.
VIII. Подведение итогов урока
Mind the clock
And keep the rule:
Try to come
In time to school.
— The bell has gone. Good-bye, boys and girls!
Домашнее задание: учебник: упр. 24, стр. 122; рабочая тетрадь: упр. 1, стр. 77.